Sapere aude!

Un îndemn la reflecţie – despre asta este vorba aici. Adică despre cum putem avea o viaţă bună. Căci cu greu pot să-mi imaginez ce înseamnă o viaţă bună în absenţa unui efort permanent de a gândi.

Sapere aude! Îndrăzneşte să gândeşti cu propria minte!

O fascinaţie constantă exercită acest îndemn kantian la reflecţie asupra mea. Dacă legătura între o viaţă bună şi gândire pare uşor de făcut, nu atât de transparentă este însă conexiunea între curaj şi reflecţie. De ce oare este nevoie de îndrăzneală pentru a gândi cu propria minte? Ce riscăm atunci când gândim cu propria minte?

Voi reveni cu un răspuns la această întrebare.

3 gânduri despre „Sapere aude!

  1. mie imi place ca singur te intrebi, singur iti raspunzi. Si eu fac asat uneori, dar de obicei ma mai si milogesc de altii sa imi raspunda si mie la cate o intrebare. De obicei ma ignora, totusi, sa stii.

  2. Pai hai, intreaba-ma ceva si vin inapoi maine sa incerc sa-ti raspund. Pot sa incep eu sa te intreb ceva, daca vrei, ceva usor de tot pentru inceput: tu crezi in zodii ? Si daca da, sau daca stii ceva despre asta, poti sa imi spui si mie cum se potrivesc Balanta cu Sagetatorul ? (stiu ca poti gasi si pe net, dar eu voiam asa o interpretare mai personala, mi se pare poate ca ar fi mai adevarata)

Lasă un răspuns

