Quo Vadis? Strategia dezvoltării personale şi profesionale

Propria viaţă nu trebuie să scape examenului critic al propriei conştiinţe. Sigur că nu are sens să conving pe nimeni că trebuie să reflectezi la cine eşti, ce vrei, ce poţi face ca să te poţi orienta în propria viaţă, personală şi profesională. Însă, asemeni multor lucruri simple şi importante pentru o viaţă bună, nu este la fel de uşor să le transpunem în practică. Această realitate merită reflecţie.

Sugestia mea este că în multe cazuri putem obţine rezultate uimitoare dacă facem efortul de a ne sistematiza ideile (pe hârtie sau, de ce nu, pe blog). Iată care ar fi paşii necesari proiectării unei cariere în acord cu viaţa peronală. Ar trebui să reflectăm la următoarele întrebări (şi să le punen, sintetic, într-un ppt):

Care sunt valorile mele?

Răspuns posibil: Familie (timp zilnic pentru discuţii, joacă, masă împreună, ieşiri în weekend, cel puţin 2 vacanţe anual); Dezvoltare continuă (un mediu unde pot învăţa în permanenţă lucruri noi; oameni pe care să-i apreciez şi de la care să vreau să învăţ).

Care sunt interesele mele?

Răspuns posibil:  Pasiune pentru dezbaterea de idei şi concepte; Internet (presă, bloguri, forumuri, site-uri gen howstuffworks)

Ce stil de viaţă am?

Răspuns posibil: nu fac suficient sport, ascult două ore de muzică pe zi

Ce stil de viaţă vreau?

Răspuns posibil: vreau să petrec mai mult timp cu prietenii

La ce sunt bun?

Răspuns posibil: Ordonată, bună oratoare

Care sunt atu-urile mele?

Răspuns posibil: Capacitatea de a lucra în echipă

Care sunt minusurile mele?

Răspuns posibil: Lipsa experienţei în management

Care este scopul general al vieţii mele?

Răspuns posibil: să pot exercita în mod autonom activităţi în care să pot gândi independent şi să mă pot exprima liber, să fie în acord cu imaginea mea despre mine

Care sunt obiectivele mele pe termen scurt (1-2 ani)?

Răspuns posibil: Obţinut un post de PR executive

Care sunt obiectivele mele pe termen mediu (2-5 ani)?

Răspuns posibil: Înfiinţarea unei firme de consultanţă software

Care sunt obiectivele mele pe termen lung (5-10 ani)?

Răspuns posibil: Obţinerea unui post de primar în satul natal

După ce au fost puse pe hârtie răspunsurile (nu trebuie să ne grăbim, reflecţia asupra propriei persoane nu este aşa uşoară cum pare; cea mai frecventă greşeală este să confundăm ceea ce ne place cu ceea ce ştim să facem) urmează faza a doua.

Ar trebui completat ppt-ul cu un plan de acţiune structurat astfel:

Acţiuni de învăţare

Răspuns posibil: iniţierea în limba germană

Acţiuni destinate obţinerii de experienţă relevantă

Răspuns posibil: implicarea în acţiuni de voluntariat

Schema referitoare la implementarea pas cu pas (pe luni) a celor două tipuri de acţiuni

Pentru detalii interesante privind acest subiect puteţi parcurge următorul curs de la SkillSoft

Lasă un răspuns

