Calul bun se vinde din grajd. Atunci cum rămâne cu reclama?

Eşti o persoană dăruită cu numeroase talente, ai o inteligenţă peste medie (şi, nota bene, unii spun că există mai multe tipuri de inteligenţă: corporală, vizual-spaţială, umanistă, filozofică, muzicală, verbală, logico-matematică;  cu una dintre ele tot trebuie să fii înzestrat). E suficient pentru a duce o viaţă bună? Altfel spus, se transformă automat toate aceste calităţi pe care le deţii în ingrediente ale unei vieţi de succes în plan profesional şi personal? E suficient să fii bun pentru ca toţi ceilalţi să remarce şi să aprecieze acest lucru? Poţi avea o profesie care să te împlinească şi o familie fericită fără să depui eforturi pentru asta?

În privinţa întemeierii unei familii lucrurile par mai degrabă să fie rodul hazardului, cel puţin în faza de început a relaţiei. Aş îndrăzni chiar să afirm că un calcul pragmatic ar putea fi contraproductiv. Sunt convins că este mai bine doar să-ţi urmezi instinctele. Chiar dacă acest lucru presupune mult curaj şi înfruntarea unor norme sociale bine statornicite. Nu pot să ofer argumente pentru aceasta, poate doar intuiţii izvorâte din experienţa personală. Ulterior, după ce ţi-ai unit destinele cu alt om, este nevoie şi de eforturi pentru a menţine armonia în jocul vieţii de familie. A-ţi cunoaşte partenerul şi copiii, a-i iubi, a-i înţelege, a şti când să cedezi şi când să-ţi impui punctul de vedere –acestea sunt doar o mică parte din provocările unei vieţi de familie.

În ce priveşte dezvoltarea profesională, sunt de părere că lucrurile stau un pic diferit. O persoană plină de calităţi, dacă nu se pune în valoare, ar putea pur şi simplu să nu obţină satisfacţii profesionale, lipsindu-i mediul în care să se dezvolte pe deplin. Aici este o legătură foarte strânsă între valoarea individuală şi mediul în care se formează continuu aceasta. Chiar şi pentru cei autodidacţi, lipsa confruntării cu un mediu profesional de calitate limitează serios posibilităţile de atingere a nivelului maxim al potenţialului propriu. Altfel spus, promovarea personală este o condiţie necesară pentru dezvoltarea profesională.

Aşadar, trebuie să-ţi faci reclamă. Dar pentru ca reclama să aibă succes, trebuie ca produsul (în cazul ăsta propria persoană) să fie de valoare. Aşa că, în paralel cu vinderea propriei imagini trebuie lucrat la dezvoltarea propriilor abilităţi. Îndată ce ai indentificat ceea ce-ţi place şi unde crezi că ai putea obţine rezultate trebuie să exploatezi fiecare ocazie pentru a te implica în activităţi care să le pună în valoare.

Să dau şi un exemplu: îţi place să comunici cu ceilalţi, să scrii texte de impact, eşti o persoană creativă şi ai nevoie de provocări pentru a-ţi pune la treabă abilităţile. Atunci, de ce să nu încerci să-ţi proiectezi cariera înspre domeniul Public Relations? Pentru o asemenea persoană este foarte probabil ca un post de PR Executive să fie o bună alegere. Atunci, la treabă: fă-ţi un blog, obligă-te astfel să scrii cu regularitate texte interesante, comentează textele care-ţi stârnesc curiozitatea pe care care le citeşti pe alte bloguri (reacţiile celorlaţi internauţi sunt un bun indicator pentru nivelul la care te afli); participă la conferinţe; scrie recenzii la cărţi la modă pe care le-ai citit; încearcă să scrii o carte şi să convingi o editură să ţi-o publice (dacă nu-i convingi public-o online); încearcă să te implici în activităţi de voluntariat unde sunt posibilităţi de a-ţi valorifica talentul în comunicare; încearcă să organizezi diverse evenimente (poate o excursie cu copiii din şcoala unde învaţă propriul tău copil). Vei obţine astfel un portofoliu cu care vei putea convinge o firmă serioasă, preocupată de dezvoltarea propriilor angajaţi, să te accepte în echipa lor.

Anunțuri

Un gând despre „Calul bun se vinde din grajd. Atunci cum rămâne cu reclama?

  1. Pingback: Software şi hardware, idei şi persoane | exoligu

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s