Mergând pe străzi pustii, cu Grieg

Prima mea recenzie muzicală nu este de fapt a mea. Aparţine fiicei mele de aproape 9 ani.

Să mă explic.

Rai a început să studieze Grieg. Tablou poetic nr.1. Eram aproape sigur că piesa va depăşi puterea ei de înţelegere. Am avut însă încredere în alegerea profesorului ei şi am fost lângă ea în orele de studiu. Într-o bună seară mi-a zis: îmi place melodia asta de Grieg: E ca şi când m-aş plimba pe o stradă pustie, tati!

Am înţeles imediat că asta e o cale privilegiată de a-l percepe şi înţelege pe Grieg. Muzica sa este, aşa cum poate fi intuit şi de o fetiţă de nici 9 ani, ca o plimbare pe o stradă pustie. În mijlocul unei păduri, aş adăuga eu. Din când în când cu teamă în suflet, alteori melancolic, din când în când auzind în fundal un susur de ape. Apoi vânt de iarnă, mirosind a zăpadă de la munte şi răscolind frunzele galbene de pe jos. Aceasta e muzica lui Grieg. Cu paşi de fiinţe fantastice ascunzându-se printre copaci. Cu stoluri de ciori rotindu-se ameninţător deasupra pădurii. Merită ascultată cu atenţie, în zile de toamnă ca acestea.

Vă recomand, dacă aveţi de gând să vă întâlniţi cu muzica lui Grieg, un CD de excepţie: 3 sonate pentru vioară şi pian, cu Liviu Prunaru şi Dana Protopopescu.

Aştept comentarii, dar doar după ce ascultaţi cu atenţie CD-ul. Nu trebuie decât să răspundeţi sincer la întrebarea: Vouă ce vă spune Grieg?

4 gânduri despre „Mergând pe străzi pustii, cu Grieg

  1. Daca te incalzeste CD-ul meu cu Grieg (Piano concerto in a minor; In autumn; Two elegiac melodies; Two norwegian melodies; Two melodies for string orchestra) let me know ca sa il pun in traista.

Lasă un răspuns

